Užuojauta Vladislovo Juozo Šermukšnio šeimai ir artimiesiems

Po ilgos ir sunkios ligos užgeso Vladislovo Juozo Šermukšnio gyvybė. Lietuvos automobilių sporto federacija reiškia nuoširdžią užuojautą šeimai, artimiesiems bei bendražygiams. Atsisveikinti su velioniu bus galima nuo 2023.04.27d. (ketvirtadienio) 15:00 val. šarvojimo „Tylos“ namuose Jonavos g. 220, Kaune. Velionio karstas išnešamas 2023.04.28d. (penktadienį) 14:00 val. Laidotuvės vyks Lekėčių kapinėse.

Gimė 1934 m. rugpjūčio 16 d. Dzūkijos krašte, Lazdijų rajono Mikyčių kaime. Pradėjo mokytis ir baigė Lazdijų rajono Šventežerio mokyklą. 1953 metais pradėjo dirbti Kauno „Neries“ gamykloje tekintoju, nuo 1957 metų dirbo durpynų statybos valdyboje tekintoju. 1958 metais drauge su bendraminčiais kilo mintis pagaminti pirmuosius Lietuvoje mikro automobilius, tuo metu vadintais Go-kartais. Tuo metu jokios literatūros nebuvo galima gauti, tik kartą „Sporto“ laikraštyje perskaitėme straipsnį apie Go-kartus, kurį parašė to meto garsus lenktynininkas ralistas Vikis Oleka.

Vladislovas kartu su savo bendraminčiais Go-karto rėmą padarė iš gamykloje turimų vamzdžių, važiuoklės kampus apskaičiavo pagal teorinius reikalavimus, nors ir literatūros neturėjo. Techniniai reikalavimai kartingo sporto pradžioje buvo labai paprasti, pagrinde buvo apriboti tik Go-karto gabaritai, variklio tūrio reikalavimai 125 ccm ir 175 ccm ištisos užpakalinės ašies be diferencialo buvo būtina, pradžioje buvo reikalaujama tik užpakalinių ratų uždengimas, taip pat nebuvo jokių reikalavimų aprangai bei ratams.

Pasigaminus šį Go-kartą 1958 metais Kaune, Ąžuolyne, vyko pirmosios parodomosios varžybos, suvažiavo visi sportininkai iš visos Lietuvos, kurie turėjo pasigaminę Go-kartus.

Kada vykdavo varžybos Lietuvoje. Atvykdavo sportininkai iš Maskvos iš Černehovskio Kursko ir kitų Rusijos miestų, bet ne tai, kad dalyvauti, o kopijuoti mūsų sukonstruotus ir savom rankom pagamintus Go-kartus, matuodavo rėmus atstumui tarp ašių, ratų dydžius, kokie varikliai, kokios žvakės ir t.t.

Pasiekimai:

1960 m. praleisdamas visą savo laisvalaikį Go-karto tobulinimui. Dalyvaudavo ne tik Kauno, bet ir kitų miestų varžybose, kuriuose užimdavo aukštas pirmąsias ir prizines vietas.

1962 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, I etapas. II vieta (125 ccm).

1962 m. II etapas. III vieta (125 ccm).

1962 m. III etapas. II vieta (125 ccm).

1962 m. IV etapas. III vieta (125 ccm).

1962 m Lietuvos kartingo čempionatas po IV etapų. I vietos čempionas (125 ccm).

1963 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, I etapas. I vieta (125 ccm).

1963 m. II etapas. II vieta (125 ccm).

1963 m. Varžybos Latvijoje Liepojoje. I vieta (125 ccm).

1963 m. Lietuvos kartingo pirmenybės III etapas. II vieta (125 ccm).

1963 m. TSRS kartingo pirmenybės Maskvoje, Treko lenktynės. III vieta (125 ccm).

1963 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, IV etapas. II vieta (125 ccm).

1963 m. Estijoje, Taline kartingo varžybos. I vieta (125 ccm).

1963 m. Lietuvos kartingo čempionatas po IV etapų. I vietos čempionas (125 ccm).

1964 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, I etapas. II vieta (125 ccm).

1964 m. Estijoje kartingo varžybos. I vieta (125 ccm).

1964 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, II etapas. I vieta (125 ccm).

1964 m. Latvijoje kartingo pirmenybės. I vieta (125 ccm).

1964 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, II etapas. II vieta (125 ccm).

1964 m. Lietuvos kartingo čempionatas po III etapų. II vieta (125 ccm).

1965 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, I etapas. I vieta (125 ccm).

1965 m. Latvijoje, Liepojoje kartingo pirmenybės, II vieta (125 ccm).

1965 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, II etapas. I vieta (125 ccm).

1965 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, III etapas. II vieta (125 ccm).

1965 m. Kartingo varžybos Taline. I vieta (125 ccm).

1965 m. Lietuvos kartingo čempionatas po III etapų. (125 ccm).

1965 m. TSRS kartingo pirmenybės Latvijoje. III vieta (125 ccm).

1966 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, I etapas. I vieta (125 ccm).

1966 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, II etapas. II vieta (125 ccm).

1966 m. „Žalgiris kartingo čempionatas. I vieta (125 ccm).

1966 m. Lietuvos kartingo pirmenybės, III etapas. I vieta (125 ccm).

1966 m. TSRS kartingo pirmenybės, Estija, Talinas. III vieta (125 ccm).

1966 m. Lietuvos kartingo čempionatas po III etapų. II vieta (125 ccm).

1967 m. Lietuvos kartingo čempionatas, I etapas. I vieta (125 ccm).

1967 m. kartingo varžybos Taline. I vieta (12 ccm).

1967 m. Lietuvos kartingo čempionatas, II etapas. I vieta (125 ccm).

1967 m. kartingo pirmenybės Černehovske. I vieta (125 ccm).

1967 m. Lietuvos kartingo čempionatas, III etapas. II vieta (125 ccm).

1967 m. Kartingo varžybos Latvijoje, Siguldoje. III vieta (125 ccm).

1967 m. Lietuvos kartingo čempionatas, IV etapas. I vieta (125 ccm).

1967 m. kartingo varžybos Rusijoje, Maskvoje. II vieta (125 ccm).

1967 m. Lietuvos kartingo čempionatas po IV etapų. I vieta, čempionas (125 ccm).

1967 m. Estijoje, Taline, kartingo pirmenybės. I vieta (125 ccm).

1968 m. Lietuvos kartingo čempionatas, I etapas. II vieta (125 ccm).

1968 m. Latvija, Liepoja< kartingo pirmenybės. II vieta (125 ccm).

1968 m. Lietuvos kartingo čempionatas, II etapas. I vieta (125 ccm).

1968 m. Kaliningradas kartingo varžybos. I vieta (125 ccm).

1968 m. Lietuvos kartingo čempionatas, III etapas. II vieta (125 ccm).

1968 m. Estijoje, Taline, kartingo varžybos. I vieta (125 ccm).

1968 m. Lietuvos kartingo čempionatas, IV etapas. I vieta (125 ccm).

1968 m. Rusija, Maskva, kartingo pirmenybės. II vieta (125 ccm).

1968 m. Lietuvos kartingo čempionatas po IV etapų. I vieta, čempionas (125 ccm).

Vladislovas Šermukšnis kartingų sporte praleido penkiolika metų, užaugino daug jaunų lenktynininkų perduodamas savo patirtį. Kartingo varžybos pagrinde vykdavo didžiuosiuose miestuose tai Kaunas, Vilnius, Šiauliai taip pat vykdavo Latvijoje, Estijoje, Kaliningrade, Černekovske, Maskvoje ir Rusijoje. Išmaišyta visos draugiškos Respublikos buvusios Rusijos sudėtyje.

Vladislovas baigęs aktyvią veiklą kartingų sporte iš karto be pertraukos susidomėjo raliu. 1969 metais jis dalyvavo Kauno miesto sprinto lenktynėse su automobiliu Volga GAZ-21 2500 cm klasėje ir užėmė trečią vietą.

1970 m. Kauno auto-moto klubo viršininkas Jonas Šarkauskas, treneris, Algirdas Paurys, Sigitas Januška ir metodininkė Nina Klimentova pasiūlė Vladislovui rimtai dalyvauti automobilių sporte, būtent ralio varžybose ir pasiūlė automobilį zaporožietį ZAZ 968 1300 cm klasė. Buvo surašytas priėmimo perdavimo aktas ir automobilis parduotas, Vladislovas šturmanų į savo ekipažą pasikvietė savo seną draugą, kolegą KPI klubo sportininką Joną Brazį su kurio dalyvavo ralio čempionatuose.

Vladislovas būdamas aukštos kvalifikacijos  mechanikas, konstruktorius ir šaltkalvis automobilį pilnai išardė ir vėl jį surinko, taip pat variklį ir greičių dėžę, po automobilio paruošimo, kaip ir visi garsūs lenktynininkai pradėjo nuo slalomo, sprinto ir kalnų lenktynių. Laimėjęs kelias slalomo, sprinto ir kalnų varžybas, pripratęs prie automobilio, pradėjo dalyvauti autoralio varžybose Rally Kaunas, Rally Vilnius, Lietuvos, Pabaltijo ir TSRS čempionatuose daugkartinis savo dalyvių klasėje prizininkas ir nugalėtojas, labai draugiškas ir nuoširdus su savo komandos nariais. Visada patars, parodys, paaiškins. Labai unikalus šaltkalvis, mechanikas ruošdavo aukštos klasės variklius, tai buvo jauniems sportininkams pavyzdys iš ko reikėjo mokytis ir važiavimo, ir kultūros.

Vladislovas Šermukšnis Lietuvos automobilių klubo narys bei klubo atkūrimo iniciatorius, Tarptautinės automobiliu sporto veteranų asociacijos narys, aktyviai dalyvaujantis automobilių sporto veteranų visuomeninėje veikloje, Lietuvos automobilių sporto federacijos organizuojamuose veteranų slalomuose, Lietuvos valstybės atkūrimo diena paminėti Tauragėje, velykiniuose ir kalėdiniuose slalomuose Kaune, kuriuose užima aukštas prizines ir pirmąsias vietas savo amžiaus grupėje. Taip pat nuo 2006 metų dalyvauja tarptautiniuose autoraliuose „Aplink Lietuvą“ Lietuvos Respublikos Prezidentės taurei laimėti ir „Kauno ruduo“ nusipelniusiems sporto meistrams Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti. Šiose varžybose Vladislovas Šermukšnis dalyvavo su savo ruoštais automobiliais Volga GAZ-21 ir Volga GAZ-24.Vladislovas Šermukšnis savo automobilių klasėje nei vienose varžybose neužimdavo žemiau trečios vietos, pagrinde tik pirmąsias.

Vladislovas visą savo turimą laisvalaikį praleido prie automobilių ruošimo varžyboms. Paskutini kartą šiemet sausio mėn. dalyvavo Kalėdiniame sporto veteranų slalome, kur užėmė savo automobilių klasėje pirmąją vieta. Šiemet Vladislovui Šermukšniui turėjo sukakti gražus 89 metų gimtadienis, o sporte iš jų praleido 64 metus.


Į viršų ↑
loading