Lietuvos drago entuziastai mokėsi iš geriausių Europos specialistų

Klaipėdoje vykusioje Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Drago komiteto narių organizuotoje tarptautinėje konferencijoje – seminare „Drago varžybų saugumo reikalavimai 2016“ („International Conference „Safety Standards of Drag Racing 2016“) susirinko daugiau nei 40 drago sportininkų ir lektorių, kurie diskutavo apie šios sporto šakos saugumo ir techninius reikalavimus, reikalingus drago profesionalumui ir augimui Lietuvoje.

 Ateityje – tarptautinių taisyklių diegimas

 Dvi dienas trukusiame renginyje lektoriai iš 7 skirtingų Europos šalių pasidalino 16 pranešimų, skirtų drago sportininkams, komandų vadovams ir varžybų organizatoriams. Pasiklausyti Europos drago autoritetų susirinko drago entuziastai.

Pirmąją konferencijos dieną renginio dalyvius taip pat pasveikino LASF prezidentas Romas Austinskas, kuris savo kalboje džiaugėsi dideliu drago autosporto bendruomenės susidomėjimu renginiu ir sąmoningumu įvertinant tai, jog greitėjant sportiniams automobiliams reikalingos didesnės saugumo užtikrinimo priemonės, padedančios apsaugoti sportininkus nuo galimų sužeidimų.

Konferencijos organizatorius Andrius Tiknius, kuris yra LASF drago komiteto narys, LASF Techninių reikalavimų komiteto narys bei Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) drago komiteto narys, teigia, jog konferencija buvo reikalinga norint Lietuvos drago bendruomenės narius supažindinti su europinėmis praktikomis, kurias ilgainiui reikės įdiegti ir mūsų šalyje.

„Pagrindinė konferencijos idėja – dalintis tarptautinėmis praktikomis ir mintimis, kurios leistų sužinoti daugiau apie drago lenktynes kitose šalyse, paskatintų diskusiją apie tarptautinių standartų ir taisyklių suvienodinimą, įvedimą Lietuvoje, taip sportininkams atveriant galimybes lenktyniauti keliose šalyse, nes dabar, dėl labai skirtingų reikalavimų ir techninių galimybių, tai praktiškai neįmanoma“, – sako Andrius Tiknius.

LASF ir FIA drago komitetų nario teigimu, Lietuvos drag lenktynių reglamentas ilgą laiką nebuvo papildytas, todėl šiuo metu reikalingi dideli saugos reikalavimų pakeitimai ir tobulinimai – automobiliai yra žymiai pajėgesni ir rodo geresnius rezultatus nei apibrėžta reglamente.

„Vienareikšmiškai vertinti drago saugumą ir jo užtikrinimo priemones Lietuvoje – sudėtinga, nes sportininkai į tai žiūri pakankamai skirtingai. Tiksliausia būtų sakyti, jog situacija – patenkinama. Greičiausi lenktynininkai daug dirba su įranga, naudoja daugiau saugos priemonių nei reikalaujama lenktynių reglamentuose. Tačiau turime ir rimtų spragų. Drago sportui Lietuvoje – vos 15 metų. Visi sportininkai ir teisėjai užaugo ir vis dar auga kartu su dragu, todėl reikalavimai sportininkams ir jų automobiliams pamažu kyla – kai jų svarbą patvirtina europinio lygio autoritetai – gauname dar vieną patvirtinimą, jog pokyčiai – reikalingi. Tai – viena iš priežasčių, kodėl suorganizavome šią konferenciją.

Kita svarbi tema – standartai. Šiuo metu turėdami žemesnius standartus, tiesiog gaištame laiką, nes vis tiek ilgainiui turėsime juos suvienodinti su pažengusiomis šalimis. Turime tai suvokti ir įsisavinti dar šiandien, nes kuo ilgiau šis procesas truks, tuo daugiau pinigų praras žmonės, šiandien besistengiantys ištobulinti savo automobilius. Pasikeitus saugumo reikalavimams ir juos apibrėžus naujai, jie turės daug ką pakoreguoti. Tokius pokyčius mačiau Švedijoje, Anglijoje, kitose Europos šalyse ir jie yra natūralus dalykas“, – pasakoja automobilių sporto ekspertas.

Drago legendos dalinosi patirtimi

A. Tikniaus nuomone, renginio sėkmę ir svarbą rodo tai, jog konferencijoje dalyvavo drago ir apskritai autosporto pasaulyje puikiai žinomos asmenybės, kurios dalyviams suteikė daug naudingos informacijos.

Pranešimus skaitė Bill Felstead ir Paul Marston iš Jungtinės Karalystės – drago veteranai, šiuo sportu besidomintys nuo jo atsiradimo Europoje. Pranešėjai kalbėjo apie drago automobilių konstravimą, užtikrinant balansą tarp didelio greičio ir saugumo. Bill Felstead – automobilių konstruktorius, nuo 1975 m. gaminantis automobilius, todėl jis tiesiogiai matė ir žino, kaip ir kodėl atsirado, vystėsi saugumo priemonės.

„Visame pasaulyje žinomas ir vis dar lenktyniaujantis Paul Marston puikiai išmano taisykles, klasifikacinius reikalavimus. Drago profesionalas kalbėjo apie automobilio sureguliavimą, padedantį užtikrinti didesnį saugumą, dalinosi patirtimi rėmėjų paieškų, drago sporto populiarinimo klausimais. Iš jų drago kultūros galime daug ko pasimokyti“, – mano A. Tiknius.

Dėmesys buvo skirtas ir istorinei perspektyvai. Svečias iš Švedijos Jan Phersson, renginio dalyvius supažindino su saugumo užtikrinimo priemonėmis, jų evoliucija, šiuo metu keliamais reikalavimais. Pranešėjas kalbėjo apie visas priemones – pradedant saugos diržais, baigiant – lenktynininko kostiumu, todėl jo pranešimas sukėlė aktyvią diskusiją, seminaro dalyviai turėjo daug klausimų.

Lenktynių automobilius taisančios ir jiems dalis tiekiančios olandų kompanijos „Post&Dros“, kuri daug metų dirba su lenktynininkais Lietuvoje, atstovai Dick Koster ir Egbert Dros pristatė Lietuvoje mažai žinomą duomenų registravimo sistemą (angl. data logging), kuri gali išsaugoti duomenis apie dinamines automobilio savybes, variklio pakabos darbą. Žinant šią informaciją automobilį galima sureguliuoti taip, jog būtų užtikrintas žymiai didesnis saugumas nei įprastai.

Pranešimus taip pat skaitė LASF teisėjų komiteto narys Saulius Stanaitis, kalbėjęs apie saugos lankus, dalyvius supažindinęs su informacija apie tai, kokios nelaimės gali nutikti naudojant netinkamą įrangą. Naudingomis įžvalgomis ir asmenine patirtimi apie saugumo lankų gamybą, tvirtinimą dalinosi ir neseniai išrinktas LASF drago komiteto pirmininkas Arūnas Gudonis.

„Kartu su drago komitetu vykdydami mokymus, konferencijas norime dalintis žiniomis, kurios leistų mūsų sportininkams išvažiuoti į tarptautines varžybas, padėtų įsisavinti techninius standartus ir efektyviausius sprendimus. Taip pat siekiame, jog LASF atstovų atliekama techninė saugumo reikalavimų ekspertizė būtų pripažinta ne tik Lietuvoje“, – mintimis apie konferenciją dalinasi A. Tiknius


Į viršų ↑
loading