KKSD ir LASF pagerbė Europos automobilių kroso vicečempioną Paulių Pleskovą

Kūno kultūros ir sporto departamentas (KKSD) bei Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) pagerbė ir įteikė apdovanojimus Europos automobilių kroso vicečempionu tapusiam Pauliui Pleskovui ir jo treneriui Vladui Pleskovui.

Įvertino už sportinius pasiekimus

KKSD generaliniis direktorius Edis Urbanavičius pasidžiaugė, kad jam malonu pratęsti tradiciją ir apdovanoti Lietuvos vardą garsinančius sportininkus.

„Visada malonu apdovanoti sportininkus, kurie aukščiausiame lygyje, įvairiose amžiaus grupėse garsina mūsų šalį. Šių apdovanojimų metu mes ne tik pagerbiame sportininkus, tačiau ir pasikalbame apie sporto šakos vidinius niuansus ir problemas, ieškome jų sprendimo būdų“, – sako jis.

E. Urbanavičiui antrina ir LASF prezidentas Romas Austinskas.

„Labai džiugu, kad galime parodyti dėmesį savo sportininkams ne tik federacijos, bet ir valstybiniu lygmeniu. Esame nedidelė šalis, todėl turime gerbti ir remti mūsų autosporto žvaigždes, kurie kelia Lietuvos automobilių sporto lygį“, – džiaugiasi LASF prezidentas.

Pats P. Pleskovas sezoną vertina gerai, nors ir pritrūko paskutiniojo žingsnelio, norint tapti čempionu.

„Šis sezonas man buvo pats geriausias karjeroje, nors paskutiniame etape ir pavedė technika – sugedo abu automobilio siurbliai ir užkirto man kelią iki čempiono vardo. Dar praėjusiais metais, kai pakeitėme automobilį į naują „Ford Focus MK3“, pamatėme, kad turime labai daug potencialo, todėl šiam sezonui ruošėmės labai intensyviai, vyko nuodugni trasų analizė, technikos paruošimas, kiti darbai. Deja, sezono pabaigoje nuo mūsų nusisuko fortūna“, – pasakoja P. Pleskovas.

Europos automobilių kroso vicečempionas ambicijų nestokoja ir tikisi ant aukščiausio laiptelio užlipti ateinančiais metais.

„Jei šiemet būtume laimėję, galbūt būtume pasiryžę keisti kryptį ir varžytis rali-kroso trasoje. Deja, taip neįvyko, todėl dabar mintys yra dvejopos. Autokrose esu laimėjęs visas vietas, išskyrus 1-ąją ir 6-ąją. Žemyn keliauti neketinu, todėl liko iškovoti čempiono titulą. Taip pat ateinančiame sezone ruošiame automobilį, su kuriuo dalyvausime bent keliuose rali-kroso etapuose“, – ateities planus pristato P. Pleskovas.

Autokroso lygis auga

Pauliaus trenerio V. Pleskovo teigimu, iki pirmos vietos lenktynininkui pritrūko kantrybės.

„Mums labai nepasisekė paskutiniame etape. Buvo padaryta ir klaidų. Viename iš etapų Čekijoje Paulius šiek tiek pasikarščiavo – per dideliu greičiu įvažiavo į tramplyną, nusileido per toli ir nulaužė automobilio priekį. Tačiau Paulius šiemet buvo greičiausias. Pavyzdžiui, vieną kvalifikacinį važiavimą aš jam net liepiau sumažinti tempą, jis pristabdė, bet vis tiek 2 sekundėmis buvo greitesnis už antrąjį lenktynininką. Mums tiesiog smarkiai nepasisekė“, – sako sportininko tėvas ir treneris.

Pasak V. Pleskovo, vertinant bendrą automobilių lygį, jis yra ženkliai pakilęs tiek pasaulyje, tiek ir Lietuvoje.

„Automobiliai tikrai greitėja. Tai labai juntama Čekijoje, kur važiavimo sąlygos praktiškai nesikeičia, o vieno rato greitis per paskutinius 5 metus padidėjo 4 sekundėmis. Automobiliai yra gerokai tobulesni, nors autokrose techniniai reikalavimai ir glausti, ir griežti. Pavyzdžiui, čekams automobilius ruošia „Škoda Motosport“ gamyklinis koncernas. Mūsų automobilis pagamintas pačių. Iš gamyklos yra likę tik kėbulas ir vienos durelės – visa kita atlikta mūsų rankomis. Visgi, mes sukaupėme labai daug žinių, todėl mūsų 2-3 mechanikai gali sėkmingai konkuruoti su gamyklomis“, – situaciją pristato V. Pleskovas.

Apie išaugusį autosporto lygį byloja ir ateinančiais metais Lietuvoje, Vilkyčiuose vyksiantis automobilių kroso Europos čempionato etapas.

Šiai nuomonei pritarė ir sportininkus pasveikinęs legendinis lenktynininkas ir seimo narys Stasys Brundza, kuris džiaugėsi, kad auga susidomėjimas autosportu, o sportininkų rezultatai gerėja.

„Kiekviename ralyje pamatysime tūkstančius žiūrovų. Autosportas pradėjo sutraukti didesnes minias nei kitos sporto šakos. Taip pat labai smagu, kad jau turime ir sporto dinastijas – Girdauskus, Švedus, Pleskovus ir kitus. Natūralu, kad turint tokius mokytojus, jaunoji karta, ką įrodinėja ir Paulius Pleskovas, gali pasiekti labai gerų rezultatų ir kovoti aukščiausiame lygyje“, – sako S. Brundza.

Geriausias sezonas karjeroje

2015 m. Europos automobilių kroso čempionate Lietuvos sportininkas P. Pleskovas dalyvavo visuose 8 etapuose. Vokietijoje, Čekijoje, Prancūzijoje, kur vyko po du etapus, bei Vengrijoje ir Italijoje.

Beveik viso čempionato metu P. Pleskovas pirmavo bendroje įskaitoje ir tik paskutiniame čempionato etape dėl techninių kliūčių užėmė tik 13 vietą iš 17 sportininkų ir bendroje įskaitoje nusileido savo pagrindiniam konkurentui – čekui Otakar Vyborny.

Bendroje čempionato įskaitoje P. Pleskovas aplenkė net 29 sportininkus, kurie gavo įskaitinius taškus, ir tapo 2015 m. Europos automobilių kroso vicečempionu.

Daugkartinis Lietuvos automobilių kroso ir rali-kroso čempionas P. Pleskovas Europos automobilių kroso čempionatuose dalyvauja nuo 2004 m., jis ne vienerius metus yra tarp geriausių Europos sportininkų. Tai įrodo ir jo pasiekti rezultatai – 2006 m. užimta 4 vieta, 2009 m. – 5 vieta, 2010 m. – 3 vieta, 2011 m. – 4 vieta, 2014 m. – 8 vieta, 2015 m. Europos automobilių kroso čempionate iškovota 2 vieta.

Nuo pat karjeros pradžios P. Pleskovą treniruoja treneris V. Pleskovas. V. Pleskovo indėlis į Pauliaus pergales yra ne mažiau svarbus nei pačio sportininko. Šių žmonių komanda ne vienerius metus puikiai atstovauja Lietuvai Europos automobilių kroso čempionatuose. P. Pleskovui ir V. Pleskovui yra suteikti Lietuvos automobilių sporto meistrų vardai.


Į viršų ↑
loading