Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) atvertė naują istorijos lapą ir pradėjo atsinaujinimo etapą. Neseniai išrinktas LASF prezidentas Romas Austinskas paskyrė naują generalinį sekretorių – Tomą Digaitį.
Naujai išrinkto LASF prezidento R. Austinsko komandą papildęs naujasis generalinis sekretorius T. Digaitis prieš tai dirbo UAB „Delfi“ projektų vadovu, o automobilių sporte aktyviai dalyvauja nuo 2010 metų.
„Automobilių sporte atsidūriau 2010 m., kai iš aviacijos srities perėjau dirbti į naujienų portalą „15min“ ir tapau „Gazas.lt“ redaktoriumi. Daug prisidėjau prie šio portalo vystymo ir augimo. Vėliau ėmiausi viešųjų ryšių veiklos, koncentravausi į sritį, kurią išmanau – automobilių sportą. Tekdavo nuolatos važinėti į renginius, bendrauti su šio sporto gerbėjais, lenktynininkais, komandų vadovais ir rėmėjais. Kartu nuolat aptardavome esamą autosporto situaciją. Po ne itin pasisekusio Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo Lietuvoje supratome, kad būtina imtis pokyčių ir niekas kitas jų be mūsų pačių nepadarys. Taip per keletą metų susibūręs bendraminčių būrys, vedamas Romo Austinsko, nusprendė gydyti ligonį – Lietuvos automobilių sportą ir jo federaciją“, – pasakoja T. Digaitis.
Generalinio sekretoriaus teigimu, pirmiausia federacija stengsis sumažinti biurokratinį mechanizmą, priartėti prie šio laikmečio technologijų, tačiau nepamirš ir pagrindinės savo misijos.
„Pirmiausia, turime sumažinti biurokratizmą. Lenktynininkai važinėja į federaciją po 2-3 kartus, kad sutvarkytų licencijas, kitus dokumentus. Manau, kad tai galime perkelti į internetinę platformą, kaip pasielgė ir daugelis Lietuvos vyriausybinių įstaigų. Savaitgalį buvau susitikęs su Estijos automobilių sporto unijos generaliniu sekretoriumi Margus Kiiver. Jis papasakojo, kad identiškas problemas išsprendė papraščiausiomis registracijos ir paraiškų pateikimo formomis internete. Gautus patarimus iš M. Kiiver aptarsime su LASF komanda ir imsimės darbo“, – pasakoja T.Digaitis.
Pasak LASF generalinio sekretoriaus, labai svarbu būti aktyviais tarptautinėje arenoje – aktyviai bendrauti su kaimyninių šalių atstovais, tapti patrauklia valstybe ir visos Europos automobilių sporto žemėlapyje. Tačiau šiuo metu reikia grįžti ir prie esminių LASF vertybių ir tikslų.
„Turime didinti automobilių sporto saugumą, masiškumą ir populiarumą, kurti platformas jauniems sportininkams. Norint tai padaryti, būtina pakeisti esamą situaciją, kai LASF yra „draudėjas“ arba „leidėjas“ lenktyniauti ar organizuoti renginius. Lenktynių organizatoriai skundžiasi, kad dar niekada nebuvo taip sunku organizuoti paprasčiausių, pirmo lygio varžybų, kurios yra pirmas žingsnis jauniesiems sportininkams. Taip būti negali. Negalima stabdyti gerų iniciatyvų“, – ateities planus pristato T. Digaitis.
Prie LASF administracijos taip pat prisijungė ir Renata Burbulienė, kuri rūpinsis federacijos teisiniais klausimais bei vadovaus organizacijos projektų vykdymui.
Jos laukia didelis iššūkis – peržiūrėti visus federacijos dokumentus, juos atnaujinti, suderinti su tarptautiniais ir šalyje galiojančiais įstatymais, reglamentuojančiais federacijos veiklą.