BaTCC čempionatas pasiruošęs naujo sezono startui

Iki pavasario liko vos vienas žingsnis, tad nenuostabu, kad lenktynių ir sportinių renginių organizatoriai skuba dalintis kalendoriais ir naujienomis. Baltijos šalių lenktynių čempionatas (BaTCC) sezono debiutiniam renginiui pasirinko gegužės pirmąjį savaitgalį, ir visus kvies į Estijoje įsikūrusią „Porsche ring“ trasą. Gegužės 3-5 d. etapo belaukiant, organizatoriai nekantriai praneša – keli patogūs pakeitimai buvo atlikti ir čempionatų techniniuose reikalavimuose bei sporto taisyklėse, taip organizuojamas lenktynių serijas padarant kuklesnėmis išlaidų atžvilgiu.

„Mes siekiame ir toliau dėsningai ir sistemingai vystyti žiedines lenktynes Baltijos šalyse. Apie jų poreikį ir populiarumą geriausiai kalba skaičiai: 2023 metais turėjome net 180 pastovius dalyvius iš Baltijos valstybių. Ir dar daugiau žmonių, mylinčių šį sportą, kartu lydinčių mus visų renginių metu! Tad siekdami ir toliau auginti ir populiarinti lenktynes, atlikome kelis pakeitimus taisyklėse, siekdami dalyviams renginius padarant prieinamesniais ir draugiškesniais kainos atžvilgiu tolimesnėje laiko perspektyvoje. Taip pat, peržiūrėjome ir ištvermės lenktynių formatą, siekdami pakviesti jas išmėginti dar daugiau komandų. Žinoma, tikimės ir laukiame pačio geriausio sezono ir nepamirštamų emocijų,“ sakė BaTCC serijos organizatorius Andis Meilandas.

 Pačioje gausiausioje ir daugiausiai įtampos generuojančioje „BMW 325 CUP” serijoje – pokyčiai dalyvių rikiuotės formavime ir techniniuose reikalavimuose. Jau žinant, kad esamas čempionas, Prancūzijos licencijos turėtojas Leo Messengeris šį sezoną nebedalyvaus, nugalėtojo karūna laisva naujam šios serijos valdovui. Naujų dalyvių laukiama ir tikimasi iš Baltijos regiono, Suomijos bei Lenkijos. Kertinis techninių reikalavimų pokytis – kitokie pakabos standartai, taikomi išskirtinai „BMW 325 Cup“ dalyvių automobiliams. Visi automobiliai turi turėti vieną variklio valdymo modulį (angl. ECU – Engine Control Unit), tuo tarpu, stabdžių diskų gamintojas-  laisvas: čia pagrindiniai ribojimai taikomi maksimaliam dydžiui. Dalyvių skirstymas į klases ir atskiras grupes – išlieka toks pats: „Masters“ (gimusieji 1984 metais ir vyresni), „Gentlemen“ (gimusieji 1974 ir vyresni), „Ladies“ (damų) bei naujokų – „Rookies“. Pagrindinis bendrinių taisyklių pokytis – sezono taškų skaičiavimo sistemoje: į metinę suvestinę keliaus 8 geriausi dalyvių rezultatai iš 10 lenktynių. Tiesa, ta pati taisyklė taikoma ir visoms kitoms BaTCC serijoms.

Ištvermės lenktynių „Baltic 4H Endurance“ serija taip pat sulauks švelnių pokyčių, paveiksiančių patį formatą ir skirstymą į klases. Visos komandos turės 5 privalomus sustojimus, kurie turės ir laiko limitą: kiekvienas sustojimas, skaičiuojant nuo įvažiavimo iki išvažiavimo iš Pitlane zonos negalės būti trumpesnis, nei 3 minutės. Tai užtikrins daugiau saugumo ir mažiau resursų sustojimo metu, negu privalomus sustojimus atliekant kaip galima greičiau. Na, o kokie dalyvių pokyčiai laukia klasėse? Galingieji, nedaug sveriantys ir gamykloje ruošti bolidai bus buriami į „GT PRO“ įskaitą, esami ir buvę „TCR“ automobiliai, kartu su „GT4“ ir techniškai panašiais automobiliais apjungiami į „GT AM“ klasę, o tuo tarpu, „BTC4“ įskaita apims techniką su varikliais iki 4000 cm3 bei buvusios „BTC3“ grupės dalyvius su technika iki 3000 cm3. Visų klasių, išskyrus „BTC3“ dalyviai, privalės naudoti „Hankook“ slick tipo padangas, tuo tarpu, „BTC3” galės rinktis tarp „Hankook” slick ir „Nankang” semi slick tipo.

Pasiruošimo naujam sezonui darbai čia nesustoja: modifikacijos pasiekė ir „BTC1”, „BTC2”, „BTC3” bei „GT” įskaitas, kuriose laukiami tiek šio sporto veteranai, tiek pradedantys lenktyniauti sportininkai.

„Nankang 2h Endurance”, didelio populiarumo sulaukusi lenktynių serija – puiki opcija siekiant kokybiško laiko trasoje už protingą kainą. Ir šiais metais išsaugomas dviejų valandų formatas su privalomais 5 minučių sustojimais, lenktynėms naudojant „Nankang“ padangas.

BaTCC renginiai – čempionatų serija, po viena vėliava vienijanti dalyvius iš Baltijos šalių, Suomijos ir Lenkijos kartu su nacionaliniais Lietuvos, Latvijos bei Estijos čempionatais ar atskirais jų etapais. Ši lenktynių serija susiformavo (ir formuojasi toliau) kaip sėkmingas oficialių automobilių sporto federacijų bendradarbiavimo rezultatas. Čia telpa pati įvairiausia technika: 1400, 1600, 2000, 3000, 4000 cm3 varikliais grinkluoti automobiliai, taip pat, „BMW 325 CUP“ ir kitų mono klasių atstovai, galingi inžinierių kūriniai: visi kviečiami pasirinkti norimą ir patogų lenktynių formatą nuo trumpųjų nuotolių – sprinto 10-14 ratų varžybų iki 2 ar 4 valandų trukmės tipo lenktynių.

Renginių Estijoje (gegužės mėn.) ir Latvijoje metu BaTCC serijas papildys „Formula Historic“ entuziastai. Rugpjūtį BaTCC diriguos visoms Lenkijos čempionato lenktynių serijoms.

2024 Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato kalendorius:

  1. Etapas – Estija, „Porsche Ring“, gegužės 3-5 d.
  2. Latvija, Bikerniekų trasa, burželio 14-15 d.
  3. Lietuva, „Nemuno Žiedas“, liepos 6-7 d.
  4. Estija, „Porsche Ring“, rugpjūčio 16-18 d.
  5. Lenkija, „Tor Poznan“, rugsėjo 20-22 d.

Nuotraukos – lenktynių serijos organizatorių.


Į viršų ↑
loading