Baltijos šalių „Grand Finals“ lenktynėse – netikėtai karšta

Šių metų lenktynės išsiskyrė išties gausybe netikėtumų, akį traukiančiu automobilių parku bei gausybe avarijų. Didieji sezono finalai niekuo neatsiliko iki paskutiniųjų lenktynių kilometrų, o lenktynių entuziastai tiesiog graužė rankas, kad šį kart laimėjo tik pačiame renginyje dalyvavę žiūrovai, galėję savo akimis išvysti visus lenkimus, avarijas ir netgi kūlversčius.

Savaitgalio sportinės pramogos prasidėjo dar penktadienį, kuomet po registracijos dalyviai suko ratus treniruočių metu, bekaupdami jėgas ir greitas sekundes vakarop prasidėjusiems kvalifikaciniams važiavimams.

Ganėtinai dėkingos buvo ir oro sąlygos, o daugiausiai dramos kėlė aplink tvyranti įtampa. Lenktynių dienomis, jau nuo pat šeštadienio ryto trasoje netrūko avarijų ir stiprokų pasistumdymų.

Vienas šeštadienio akcentų – masinė avarija „BTC“ klasėse

Daug vilties dėję į finalines sezono lenktynes, siekdami išsiaiškinti (ar užsitikrinti) savo poziciją metinėje įskaitoje kai kuriose įskaitose – iš ties nusivylė. Viena pagrindinių priežasčių – „BTC1“, „BTC2“, „BTC3“ važiavimo metu įvykusi avarija pačiame pirmame trasos posūkyje, iškart startavus. Nors tokių avarijų visi laukė „BMW 325 Cup” serijos lenktynėse, šios praėjo stebinai ramiai.

Nors susumavus abiejų važiavimų taškus, lenktynės buvo ganėtinai sėkmingos Lietuvos sportininkui Karoliui Jovaišai, surinktų taškų metinėje įskaitoje pergalę atimti iš latvio Valterio Zviedrio neužteko. Prancūziška licencija apsirūpinęs sportininkas Leo Messingeris, nors ir iškovojo pergalę vieno iš važiavimų metu, vos dešimčia taškų atsiliko nuo sezono trečią vietą iškovojusio esto Rometo Reisino.

Tiek finalinių lenktynių, tiek sezono įskaitoje tarp „BMW 325 Cup Masters” pirmąją vietą iškovojo Matiss Mezaksas, antroje vietoje sezono suvestinėje palikdamas Ramūną Čapkauską, kuris nuo pirmosios skiria lygiai 100 taškų, trečioje vietoje liko Uldis Timaksas. Naujokų, „Rookie“ kategorijoje, sezono pergalė teko Krisjaniui Oskerko, antroje vietoje paliekant Lietuvos atstovą Egidijų Gražį, o trečioje – Pavelą Beskrovnoi. Na, o moterų grupėje buvo neaplekiama jaunoji Estijos sportininkė Carmen Kraav.

Na, o mažiausiai tikėta avarija dalyvius pasitiko kitame važiavime. „BTC1” pirmos vietos lenktynėse ir sezone siekęs Laurynas Simonavičius lūkesčius paliko jau pirmame trasos posūkyje, kur dužo ne vienas automobilis ir ne vieno sportininko sezono viltys. Pirmąją vietą iškovojo Deividas Sakalauskas, taip surinkdamas ir svarbių taškų, užkėlusių jį ant sezono podiumo trečiojo laiptelio. Laurynas Liko antroje vietoje, į pirmąją užleisdamas Aurimą Kučinską.

„BTC2” įskaitoje, kova virė tarp pirmąją ir antrąją vietą siekusių iškovoti Antti Jartsevo ir Ačio Veismanio: sezono lyderiui Simo Lindui šios lenktynės taip pat nebuvo sėkmingos. Po šių didžiojo finalo lenktynių, pirmąją vietą sezone iškovojo būtent Atis, anroje palikdamas Simo Lindą, o trečioje – Anttį Jartsevą.

Tiek šios lenktynės, tiek visas sezonas „BTC3” įskaitoje sėkmingiausias pirmąją vietą iškovojusiam Izidoriui Paukščiui, ant antrojo sezono pakylos laiptelio paliekant šviežiai tėčiu tapusį Aurimą Mištautą. Trečiąja vieta gali džiaugtis stipriai dėl taškų „Grand Finals“ metu kovojęs Robertas Zauka.

„BEC 6H” lenktynių startas – paskui saugos automobilį

Ganėtinai įdomiai prasidėjo ir šešių valandų ištvermės lenktynės, kuomet apšilimo metu apvirto „Dvaras Racing“ komandos „BMW“. Teigiama, kad automobilis apvirto nukritus ratui. Dėl daugybinių smūgių automobilis nebestartavo, o dėl būtinų trasos valymo darbų, lenktynės startavo paskui saugos automobilį. Tiesa, dėl didelio šeštadienio avarijų kiekio lenktynės vėlavo prasidėti, tad, saugumo sumetimais, jos buvo sutrumpintos, kad dalyviams nereiktų finišuoti tamsoje.

Pačios lenktynės buvo ganėtinai ramios: šiek tiek technikos kaprizų, keletas baudų ir išslydimų už trasos ribų. Žinoma, vis tiek smagu stebėti dalyvių kovas. Galiausiai, pergalę lenktynėse iškovojo jau iki šio etapo lyderio poziciją sezono suvestinėje užsitikrinusi „Porsche Baltic GT3“ komanda. Antroje vietoje lenktynėse – „Audosta by Ajus Group“ komanda, sezono lentelėje iš trečios į ketvirtąją vietą išstūmusi „Noker Racing“. Na, o trečioje vietoje lenktynėse bei antroje šį sezoną absoliučiai – „Black Rose Racing“ komanda, surinktų taškų dėka užsitikrinusi ir pirmąją vietą tarp „TCR“. „Noker Racing Team“ liko antroje vietoje, o „ALM Motorsport“ – trečioje.

„GT AM“ pergalę iškovojo „DHR-Autovest Racing“ komanda, užkopdama ir ant trečiojo laiptelio šį sezoną, antrąją vietą pavyko išsaugoti „System KAN-Therm by Ringaudu Servisas“ komandai, o pirmoje liko šiame etape net nepasirodžiusi „Porsche Baltic GT4“ komanda.

„A3000+” įskaitoje, tiek lenktynėse, tiek sezono suvestinėje triumfavo „Tarzanija Racing“ komanda. „TC1” grupėje, pergalė teko „UAB Klion Racing Team“ komandai, antrąją vietą palikusiai „Hobu Racing“. „TC2” įskaitoje, tiek sezono, tiek etapo pergalę išplėšė „Baltic Karting Academy“ komanda, antrasis sezono podiumo laiptelis teko „ORLEN Lietuva Mazeikiu ASK“ komandai už savęs palikusiai „Autoralį“. Na, o dyzelinių automobilių tarpe, pergalingos lenktynės ir visas sezonas – „Anteja Racing Team“ komandai.

Sekmadienis – ramybė po šeštadienio audrų

Po audringo šeštadienio, sekmadienio lenktynės buvo ramesnės, bet toli gražu ne nuobodžios. Čia taip pat paaiškėjo sezono čempionai ir lyderiai BaTCC „GT PRO“, „GT AM“, „BTC4”, „TCR“ įskaitose ir „Nankang Endurance Academy“ dviejų valandų lenktynių serijoje.

„GT AM“ klasėje lenktynes laimėjo Drew Holland, taip sezono suvestinėje pakildamas ant antrojo laiptelio. Pirmoje vietoje esantis Kastytis Volbekas ją išsaugojo. „GT PRO“ įskaitoje abejas lenktynes laimėjo Robertas Kupčikas, tačiau jo surinktų taškų neužteko, kad metinėje įskaitoje nuo podiumo nustumtų trečioje vietoje esantį Jyrkį Peltolą. Antroje vietoje šį sezoną liko suomis Mika Makinenas, o čempiono titulą iškovojo Thomas Kangro. „BTC4” įskaitoje, tiek šį savaitgalį, tiek šį sezoną lyderiavo Jyrkis Jonkkaris, už savęs palikdamas Deivą Hollandą ir Aivarą Remeiką. Na, o „TCR“ įskaitoje, saugiai atitolęs nuo kitų konkurentų, čempiono titulu gali džiaugtis Ivarsas Valleris. Kęstutis Stasionis šį sezoną iškovojo vicečempiono titulą, o trečioji vieta teko Kasparui Vaškeliui.

„Nankang Endurance Academy“ serija paskutinėse lenktynėse nenuvylė nei sportininkų, nei žiūrovų: kaip visuomet, starto rikiuotė – ilga, o kovos – iki paskutinių sekundžių. Po dviejų valandų santykių trasoje aiškinimosi, galutiniai taškai buvo sudėlioti ir paaiškėjo sezono čempionai. „ABC Race“ įskaitoje, greičiausia buvo „LDV Racing“ komanda, nepalikusi konkurentams jokių šansų. Gausiojoje „BMW 325 Cup” grupėje, po paskutiniųjų lenktynių, trečiąją vietą sezono suvestinėje išsaugojo „Krauman Motors“, taip ir nepavijusi vicečempionų „EST1 Racing“, o pirmąją vietą užtikrintai iškovojo latviai „Jurmala/Papa’s saciksu komanda“. „BTC1” įskaitoje, šiaip ne taip pergalę sezone, paskutiniųjų lenktynių dėka, iškovojo „MKM Racing Team“, antroje vietoje palikdami lietuvaičius „DMK Racing Team“.

„BTC2” grupėje, savaitgalį antrąją vietą lenktynėse iškovojusi „HOBU Racing“ komanda vos keturiais taškais sezono suvestinėje atsiliko nuo trečiosios vietos ir „Race.Attack“ komandos. Antrąją vietą iškovojo dar viena lietuvių komanda „AUTOKASLITA“, o komandos – čempionės titulas teko „Lind Racing“.

Tuo tarpu, „BTC3” įskaitoje čempione tapo „RS Racing Team“ komanda, antroje vietoje liko „Diesel Power“, o trečioje – „Latoža Racing“ komanda. „BTC4” grupėje sezonas buvo pergalingas „222 by Autopark“ komandai, už savęs palikusiai „Baltic Karting Academy Family“ ir „Joujaam“. Na, o „1600” klasėje visą sezoną iki pat paskutinių lenktynių lyderio vietos neužleido „Degviela Motorsport“ komanda.

Taigi, šiais metais beliko išdalinti trofėjus ir ruoštis kitiems metams, tikintis dar geresnių, derlingesnių ir smagesnių metų. Detalias metinių taškų suvestines bei nuotraukų ir filmuotos medžiagos galerijas galima rasti organizatorių internetiniame puslapyje batcc.eu bei jų socialinių tinklų paskyrose.


Į viršų ↑
loading