2014 –ųjų WRC sezono naujienos

Post
                                    thumbnail

Iki Pasaulio ralio čempionato (WRC) Lietuvoje liko mažiau nei 5 mėnesiai. Tuo tarpu Monte Karle triumfavo praėjusių metų čempionas Sebastien Ogier, o į čempionatą sugrįžusios „Hyundai“ sportininkai nefinišavo. Kaip pasikeitė WRC per metus ir ko galime tikėtis šiame sezone?

2014 startas – Monte Karle

Naują Pasaulio ralio čempionato sezoną geriausi ralio meistrai pradėjo visiems puikiai pažįstamame Monte Karle. Pirmąją pergalę iškovojo praėjusių metų čempionas, „Volkswagen” komandos lenktynininkas Sebastien Ogier su šturmanu Julien Ingrassia. Antras atvažiavo Bryan Bouffier, trečias – Kris Meeke.

Monte Karle startavo 98 ekipažai, tarp kurių 7 gamyklinės komandos su 11 ekipažų. „Volkswagen“ komandą reprezentavo 3 ekipažai, „Citroën Total Abu Dhabi Wrc“ – 2 ekipažai, „M-sport Ltd“ – 2 ekipažai, „Hyundai Motorsport“ – 2 ekipažai, „Jipocar Czech National Team“ – 1 ekipažas ir „RK M-sport World Rally Team“ ekipažas su Robert Kubica priešakyje, kuris, deja, dėl patirtos avarijos nefinišavo. Tačiau sportininko gerbėjams nusiminti nederėtų, nes lenko komanda pažadėjo iškovoti Pasaulio ralio čempionato garbingiausią – čempiono titulą.

Sekantis etapas vyks Švedijoje vasario 5 – 8 dienomis. Toliau rikiuojasi Meksika, Portugalija, Argentina, Italija. Svarbiausias mums etapas Lietuva-Lenkija vyks birželio 27-29 dienomis (Lietuvoje birželio 27 d.). Šis etapas pakeitė „Akropolio“ ralį, pasitraukusį į Europos ralio čempionatą. Dėl šio etapo rengimo dar varžėsi tokios šalys kaip Brazilija ir Kinija. Visgi garbę rengti etapą iškovojo Lenkija ir Lietuva. Beje, kaimyninėje Lenkijoje Pasaulio ralio čempionatas vyks antrą kartą po penkerių metų pertraukos.

Sezono pokyčiai

Kaip ir kiekvieną naują sezoną, šiemet yra nemažai pasikeitimų. Pirmiausia, po 2013 metų renginio nebeliko bendro Australijos ir Naujosios Zelandijos etapo, kuris vyko nuo 2008 metų. 2014 ralio kalendoriuje liko tik Australija, kurioje geriausi sportininkai važiuos šiemet ir 2015 metais – iki naujų derybų.

Automobilių sporto gerbėjai šiemet vėl galės džiaugtis „Hyundai” pasirodymais. Į WRC sugrįžusi komanda keičia iš čempionato pasitraukusias „Kataro“ ir „Lotus“ komandas. Šiame sezone „Hyundai i20“ automobilius valdys Thierry Neuville ir Dani Sordo, kurie abu nefinišavo Monte Karle. Paskutinį kartą ši Pietų Korėjos automobilių gamintoja WRC trasose kovėsi 2000 – 2003 m. sezonais.

Kartu su „Hyundai“ į čempionatą sugrįžta ir viena didžiausių padangų gamintojų „Pirelli“, kuri prisijungs prie dabartinių tiekėjų „Michelin“, „DMACK“ ir „Hankook“. Paskutinį kartą „Pirelli“ padangas Pasaulio ralio čempionate tiekė 2010 metais.

Dar viena naujovė ta, kad gamyklinės komandos nebeturės registruoti vieno piloto visam sezonui. Nuo 2014 sezono komandos turės įvardinti vieną pilotą tik 10 – čiai etapų, o kituose vairuotojus galės rotuoti.

Taip pat šiemet Pasaulio ralio čempionato gerbėjams bus lengviau atskirti, kokiai kategorijai priklauso sportininkas, nes visi dalyviai (WRC, WRC-2, WRC-3 ir Junior WRC) privalės ant automobilio priekinio stiklo užklijuoti atitinkamos spalvos lipduką, pagal kurį bus žymima lenktynininko kategorija.


Į viršų ↑
loading