Šeštadienį Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje debiutavo „Weekend Grand Race Endurance“ ištvermės lenktynės. Naujoje C lygos ištvermės lenktynių serijoje varžėsi iš 3 lenktynininkų sudarytos komandos. Ypatingas lenktynių formatas leido užtikrinti saugumą, o žiūrovams padovanojo nepamirštamų akimirkų. „Tentukas.lt“ įsteigtomis taurėmis buvo apdovanotos net 8 ekipos.
Pirmąkart vykusios „Weekend Grand Race Endurance“ ypatingos tuo, kad dalyviai lenktyniauja komandomis, kur iš 3 narių turi būti bent viena lenktynininkė. Taip pat visi dalyviai privalo turėti M kategorijos licenciją, o automobilyje sumontuoti C kategorijos saugos lankai. Tiesa, šios lenktynės rengiamos mėgėjams, todėl organizatoriai apribojo dalyvių norą investuoti dideles sumas į lenktynių techniką, o ne vairavimo įgūdžius. Pagal taisykles, po lenktynių dalyviai negali atsisakyti parduoti savo lenktyninio automobilio, jei už jį pasiūloma 4 500 eurų.
Pirmieji žingsniai pradedantiesiems
„Ilgą laiką jautėme, kad pradedantieji lenktynininkai arba tiesiog mėgėjai Lietuvoje neturi jiems skirtų lenktynių, kur galėtų važiuoti ne tik greitai, bet ir saugiai. Po šio savaitgalio debiuto manau, kad šis bandymas tikrai pavyko. Visi dalyviai turėjo itin kruopščiai paruoštus automobilius, laikėsi griežtų teisėjų taisyklių ir jau per pirmas lenktynes susirinkusiems padovanojo labai smagią kovą“, – sakė varžybų organizatorius, klubo „Vilkaviškio greitis“ vadovas Edgaras Kurauskas.
„Weekend Grand Race Endurance“ šeštadienis Kačerginės „Nemuno žiede“ prasidėjo nuo treniruočių lietuje. Per valandą dalyviai susipažino su trasa ir 3 stabdymo zonomis. Šių lenktynių atveju svarbu, kad pasitreniruotų visi vairuotojai, nes kvalifikacijoje galutinį rezultatą lemia ne greičiausio komandos nario laikas. Kvalifikacija prasidėjo jau džiūstančioje trasoje, o kiekvienas vairuotojas turėjo po 20 minučių, kad įvažiuotų greičiausią savo laiką. Po jos buvo sumuojami geriausi kiekvieno komandos piloto laikai, o bendra laiko suma nulėmė iš kokios pozicijos bus startuojama.
Kvalifikacijos rezultatai (bendra laiko suma):
Klasė iki 2 litrų
- „Hot Airlines Racing“ su „Opel Astra“ – 5:26.554
- E85 su „Honda Civic“ – 5:33.802
- „Greičio terapija“ su „Toyota Celica“ – 5:37.747
Klasė virš 2 litrų
- „Autoradvilis 2“ su BMW E36 – 5:23.478
- „Autoradvilis“ su BMW E36 – 5:30.720
OPEN klasė
- „Beriva Team“ su „Audi A4“ – 5:24.614
- „Eurochem Lifosa Motorsports“ su „Mercedes-Benz C-Class“ – 5:35.938
- „Audivestuvems.lt“ su „VW Golf“ – 5:41.927
Kova iki paskutiniųjų ratų
Pirmi prie starto stojo „Autoradvilis 2“ su BMW E36, už jų – „Beriva Team“ su dyzeline „Audi A4“, o treti buvo „Hot Airlines Racing“ su „Opel Astra“. Lenktynes pradėjo komandų merginos ir po starto iš eigos turėjo 30 minučių sesiją. Tiesa, per pirmąją lenktynių dalį iš kovos pasitraukė jau 2 ekipažai, o pusę šio laiko trasoje tempą diktavo naujasis vairavimo mokyklos „Rigveda“ saugos automobilis.
Praėjus pirmajam lenktynių pusvalandžiui, finišo vėliava pirmiausiai buvo rodoma tuo metu trasoje pirmaujančiam automobiliui, po to visiems kitiems. Po kiekvieno „Weekend Grand Race Endurance“ lenktynių pusvalandžio komandos turi 5 minutes vairuotojų pasikeitimui, degalų užpylimui ir remontui, jei to reikia. Toks tarpinių finišų formatas dalyviams užtikrina saugumą, nes nereikia skubėti, o žiūrovai gauna vis šviežesnę adrenalino dozę, nes per vienas lenktynes išvysta net 6 startus.
Komandos startavo pagal ankstesnio vairuotojo užimtą vietą, todėl vienvaldžio lenktynių lyderio nebuvo ir kova klasėse virė iki paskutinių ratų. Kai lenktynių trasoje pasirodė visi 3 komandos vairuotojai, tarpinių startų pozicijos buvo nustatomos pagal jau įveiktų ratų skaičių. Todėl 4, 5 ir 6 startų metu žiūrovai galėjo pradėti matyti bendresnį ištvermės lenktynių vaizdą.
Prizų lietus
Debiutinėse „Weekend Grand Race Endurance“ lenktynėse klasėje iki 2 litrų triumfavo komanda E85 su „Honda Civic“. Jie įveikė 88 ratus ir beveik 2 minutėmis aplenkė „Greičio terapiją“ su „Toyota Celica“. Trečioje vietoje liko stabiliai važiavę „Peugeot klubas by Reikiamas greitis“.
Galingesnėje klasėje – virš 2 litrų – podiumą užpildė dvi „Autoradvilio“ komandos su dviem BMW E36.
Tuo tarpu OPEN klasėje varžėsi automobiliai su turbinomis. Nepavejami čia buvo „Audivestuvėms.lt“ su „VW Golf“. Per 88 ratus trukusią kovą nuo jų tik 11 sekundžių atsiliko „Eurochem Lifosa Motorsports“ su „Mercedes-Benz C-Class“. Ant trečiojo podiumo laiptelio lipo komanda „Check Mate 2“ su dyzeliniu 4 kartos „VW Golf“.
Taip pat gausiais prizais buvo apdovanoti patys greičiausi kvalifikacijos lenktynininkai. Greičiausia pilotė Iveta Slaboševičiūtė buvo apdovanota „Oksana Butkutė Permanent Make-up“ įsteigtu prizu, o greičiausią vairuotoją Irmantą Beconį apdovanojo „Statybų agentas“. Tačiau lenktynės vyko ne tik trasoje. Šeštadienį „Weekend Grand Race“ feisbuke visi galėjo atiduoti savo simpatijas už sportiškiausią lenktynių automobilį. „SportsMan“ įsteigtą prizą laimėjo „Autoradvilio“ komandos BMW E36 kupe modelis.
Informacija Karolio Birgilo