Le Mano drama Malaizijoje: po beprotiškų lenktynių Gustas Grinbergas vėl šventė pergalę

Gustas Grinbergas Azijos Le Mans Čempionato naktinėse lenktynėse Malaizijoje padėjo JAV „Rick Ware Racing“ komandai iškovoti pergalę ne tik šiame etape. Gusto ir amerikiečio Cody Ware duetas dar prieš paskutinį etapą, šį savaitgalį vyksiantį Tailande, komandai užtikrino ir viso čempionato nugalėtojų vardą LMP2 AM klasėje. O tai suteikia neįkainojamą prizą, bilietą į pasaulio lenktynių Meką – Le Mans 24H. Ten patenka tik automobilių gamintojų komandos arba pagal Le Mans taisykles vykdomų čempionatų nugalėtojai.

Pirmame čempionato etape Kinijoje lietuvis nedalyvavo. Ten komanda užėmė antrą vietą. Likus kelioms dienoms iki antrojo etapo Australijoje, vienas iš „RWR“ komandos pilotų pranešė, kad toliau lenktyniauti negalės.  Gavęs paskutinės sekundės kvietimą, Gsutas skubiai išskrido į Australiją ir ten šventė įspūdingą pergalę, kuri padėjo komandai pakilti į LMP2 AM automobilių klasės lyderio poziciją.  Padedant „DYNAMI:T“, „Degarda“, „Manvesta“, „AutoAkstė“, „Irseva“ ir kitoms Lietuvos įmonėms pavyko surinkti reikiamą biudžetą ir išvykti į trečią čempionato etapą Sepange.

O čia lenktynės buvo tikrai beprotiškos. Į startą stojo 24 keturių klasių automobiliai. Lietuvio vairuotas LMP 2 AM kategorijos „Ligier“ yra priskiriamas antrai pagal greitį klasei po LMP2. Koks skirtumas tarp šių automobilių? LMP2 AM pagaminti iki 2017 metų. Tuomet keitėsi Le Mans techniniai reikalavimai ir buvo sukurti dar galingesni ir greitesni LMP2. LMP3 klasės automobiliai lėtesni už LMP2 AM, o GT klasės „Ferrari“, „Porsche“ ar „Aston Martin“ yra patys lėčiausi, kad ir kaip keistai tai nuskamba. Visi startuoja kartu, visi vieni kitiems trukdo. Tačiau tik 75% procentus keturių valandų lenktynių įveikusios ir būtinai finišo liniją kirtusios komandos yra klasifikuojamos ir gauna vertingus taškus. Į Sepangą neatvyko „ARC Bratislava“ ir „RLR“ komandos, tad LMP2 AM klasėje Malaizijoje startavo 2 komandos, bet tai nei vienai nereiškė garantuoto podiumo, nes trasoje dar iki starto prasidėjo Holivudo verta drama.

Iki lenktynių pradžios likus 15 minučių, trasą užgriuvo didžiulė audra. Startas buvo perkeltas pusvalandžiui, tačiau lietus nesiliovė. Dar blogiau, galingi žaibų išlydžiai sugadino teisėjų naudojamas lenktynių stebėjimo kameras. Neveikiant joms, startuoti neįmanoma, nes varžybų vadovas negalėtų užtikrinti, kad atsitikus nelaimei, gelbėjimo tarnybos sureaguos laiku ir saugiai. Betaisant sugadintas sistemas praėjo 2 valandos ir tik tuomet, jau prietemoje, lenktyninių automobilių motorai buvo užvesti.

Startas! Ir Gusto komandos draugas iškart gauna baudą, nes dar prieš starto liniją aplenkė lėtesnį varžovą. Tenka sugaišti laiką lėtai pravažiuojant aptarnavimo zona, tačiau pirmą vietą pavyksta išsaugoti. Taip, gana ramiai praeina pirmasis pusvalandis ir tuomet priimamas sprendimas keisti lietui skirtas padangas į sausai trasai tinkamas „Slick“. Sustojimo metu pilami degalai, keičiamos padangos ir Cody vėl išvažiuoja į trasą. Ir neįveikęs pusės rato išlekia į žolę, kur užstringa kelioms minutėms. Pagaliau pavyksta išsikapstyti, bet varžovai jau toli pabėgę. Cody vėl boksuose ir perduoda vairą Gustui. Čia vėl  drama. Nors Gustas visuomet turi būti pasiruošęs sėsti į automobilį, tačiau įprastai komanda apie tai perspėja bent prieš porą minučių. Tiek laiko užtenka užsidėti šalmą, pasiruošti kitą įrangą. Bet šįkart kyla panika, nes automobilis jau aptarnavimo zonoje, bet stovi tuščias. Mechanikams padedant Gustas tiesiog įgrūdamas į ankštą kokpitą ir paleidžiamas vytis konkurentų. Stresas, pusiau šlapia trasa verčia važiuoti labai atsargiai. Gustas greitėja, bet varžovai greitesni ir tolsta. Tačiau apsipratęs už vairo lietuvis pradeda spausti ir vytis konkurentus, kuriems atėjo laikas keisti vairuotojus ir pilti degalus. Per tą laiką Gustas sugeba dar pagreitėti ir pagaliau vėl išsiveržia į lyderio poziciją. Po beveik dviejų valandų lenktynių, Gustas suka į boksus, perduoda automobilį Cody ir …automobilis įstumiamas į garažą remontui. Sugedo ne automobilis, bet automobilio numerio apšvietimas. Kol mechanikai keičia gana sudėtingą sistemą, varžovai vėl priekyje. Pagaliau „Ligier“ išridenamas iš garažo ir vėl lekia trasoje. Atsilieka beveik 10 ratų, tačiau bando vytis. Visi supranta, kad jei varžovams nenutiks netikėtumas, nugalėtojų taurės jau prarastos. Ir likus iki finišo mažiau nei valandai, tas netikėtumas kaip tyčia nutinka. Varžovai suka į garažą remontui, o Cody Ware su Gustu Grinbergu vėl priekyje.

Finišo liniją „RWR“ komandos lenktynininkams pavyko kirsti pirmoje vietoje klasėje ir Gustas į Lietuvą pargabens jau antrą aukščiausio lygio tarptautinėse lenktynėse iškovotą trofėjų. Tačiau dar ne šiandien. Jauniausias visų laikų Le Mans čempionatų lenktynių nugalėtojas, šešiolikmetis Gustas Grinbergas liko Azijoje. Su komandos draugais jis paviešės Singapūre ir trečiadienį skris į Tailandą, kur jau vasario 21-23 dienomis įvyks paskutinės šių metų Azijos Le Mans čempionato lenktynės. Ar pavyks startuoti – nežinia. Viskas priklauso nuo to, ar per kelias šios savaitės dienas pavyks rasti rėmėjų ir surinkti reikiamą biudžetą.

Informacija ir nuotraukos VšĮ „Autoeventus“


Į viršų ↑
loading