Benediktas Čirba: 5 priežastys, kodėl verta išbandyti driftą

Milžiniškos apkrovos, didžiulis slystančio šonu automobilio greitis ir ekstremalūs pojūčiai – tai žadama norinčiam išbandyti driftą. Šios dar jaunos autosporto šakos entuziastų atsiranda vis daugiau: susidomi ir užkietėję automanai, ir nutrūktgalviai, ir tie, kurie ieško naujos pramogos. Anot Lietuvos drifto čempionato pro lygos piloto Benedikto Čirbos, šia autosporto šaka susižavėti lengva. Sportininkas dalinasi priežastimis, kodėl verta išbandyti driftą.

Benediktas Cirba_RD Photo archyvasAutomobilio išskirtinumas

Neįmanoma rasti vienodų sportinių bolidų – kiekvienas savaip įdomus. Dauguma drifterių automobilius varžyboms ruošia su savo komanda, todėl kiekvienas technikos elementas būna apgalvojamas, pritaikomas piloto poreikiams ir patogumui. Ne ką mažiau svarbi ir automobilio išorė, nes varžybų metu ji taip pat yra vertinama. Drifterių sportiniai automobiliai dažniausiai būna ypač ryškūs ir spalvingi bei labai traukia žiūrovų akį – ne veltui, nes varžybų metu vertinami ir „šou“ elementai. Kiekvienas žiūrovas gali atrasti savo favoritą.

Kauno ruduo, 2014.09, General Financing -STHIL komanda, Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė

Greitis ir adrenalinas trasoje

Galioja paprasta taisyklė: maksimaliu greičiu pasiekti didžiausią kampą. Įprastai drifto varžybose dalyvauja sportiniai automobiliai su 500 ir daugiau arklio galių. Greičio rodyklė per kelias sekundes pakyla į viršų, pradedamos jausti milžiniškos automobilio apkrovos, užplūsta adrenalino jausmas, kai bolidas pradeda slysti šonu. Anot Benedikto Čirbos, šis jausmas sunkiai nusakomas, bet vos išlipus iš automobilio, norisi lipti atgal ir važiuoti dar ir dar kartą.

 

Benediktas Cirba_RD Photo archyvas (2)Tikslumas

Žvelgiant iš šalies, slysti šonu atrodo labai paprasta. Tačiau būtent tuo metu pilotas būna labiausiai susikoncentravęs – reikia jausti kiekvieną automobilio judesį, stebėti, kaip „išpildoma“ trajektorija, prognozuoti, kaip pakreipti ar pakoreguoti automobilį, kad būtų pasiektas didžiausias kampas, dėl to automobilio techninis paruošimas ir valdomumas ypač svarbūs. Viską dar labiau „apsunkina“ didžiulis greitis, kurį reikia palaikyti važiavimo metu. Viena klaida – ir varžybos gali būti baigtos. Driftas reikalauja 100% piloto jėgų, koncentracijos ir susikaupimo.

Poriniai važiavimai

Nėra kitos autosporto šakos, kuri turėtų porinius važiavimus. Jų metu du bolidai važiuoja ypač arti vienas kito. Kaip teigia Benediktas Čirba, vietos klaidoms čia nėra – reikia maksimalaus tikslumo, greičio, didžiausio slydimo kampo, strategijos ir numatymo, kaip elgsis šalia važiuojantis konkurentas. Kontaktas dažnai atrodo neišvengiamas. Driftas neatleidžia klaidų, suklysi poriniuose važiavimuose  – varžybos iš karto pasibaigs. Jaudulys tiesiog milžiniškas.

Gerai praleistas laikas virsta pagalba vaikams

Drifto varžybos – ne tik šaunus renginys žiūrovams. Benediktas Čirba džiaugiasi, kad Lietuvoje populiarėjantis driftas pirmą kartą suburs sportinininkus socialinei iniciatyvai – padėti vėžiu sergantiems vaikams, globojamiems paramos ir labdaros fondo „Mamų unija“. Anot sportininko, tai dar viena priežastis rugpjūčio 15 d. atkeliauti į „All United by Lesta“ renginį Kačerginėje, gerai praleisti laiką, pavažinėti „drift taxi“ su Lietuvos drifto čempionato semipro ir pro lygų pilotais, iš arčiau pamatyti automobilius. Už renginio metu surinktas lėšas bus perkami nekompensuojami vaistai, daromi tyrimai vėžiu sergantiems vaikams.

Taigi driftą išbandyti verta. Ekstremalūs pojūčiai, didžiulis automobilio greitis, išvystyta unikali technika ir puikūs sportiniai automobiliai greitai sužavi. Jeigu dar neteko slysti šonu – ši pramoga tiesiog privalo atsidurti tavo sąraše.


« Atgal Į viršų ↑
loading